Jutustelua
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08 Helmi , 2012, 14:36:36

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
3265 viestiä 879 aihetta kirjoittanut 47 jäsentä
Uusin jäsen: kmjhou
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy
+  Jutustelua
|-+  Juttualueet
| |-+  Musiikki, Elokuvat etc... (Valvojat: kalela, kluster)
| | |-+  Stupido-wiikot
« edellinen seuraava »
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Stupido-wiikot: 07 Marras, 2005
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Stupido-wiikot  (Luettu 1328 kertaa)
kalela
Administrator
YaBB God

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 05 Huhti , 2006, 21:12:29 »

Älähän Kaide nyt ala dumaamaan Smiley Olin eilen ostamassa churrascoa lähikuppilasta ja siellä soi varsin menevä chileläinen musiikki... Eli kyllä sitä löytyy ihan hyvääkin täkäläistä ei-amerikkalaistyylistä musiikkia.
tallennettu

"Viimeisenä hyvänä ympäristötekonani teen sen, etten tee itseäni kuolemattomaksi." (Esko Valtaoja)
Überwarrior
YaBB God

Profiili
« Vastaus #16 : 06 Huhti , 2006, 00:27:30 »

Eihän kansanmusiikkia voi ilman perusteita dumata, sehän on kuitenkin jotain mikä on elänyt vuosisatoja ja mitä ei ole koskaan haitannut jako korkea- vs. populaarikulttuuriin, mihinkään sosiaalisiin kerrostumiin, ennakkoluuloihin, kaupallisuuteen tai mihin tahansa genrejakoihin. Mihin tahansa kansanmusiikkiin verrattuna meidän keinotekoinen maailmamme, voivoi... Kunpa vain tietäisimme.
tallennettu
kalela
Administrator
YaBB God

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 06 Huhti , 2006, 04:47:06 »

Hmmm... kyllä mä sanoisin, että iso osa populaarimusiikistakin on omalla tavallaan kansanmusiikkia ja jakaa samankaltaiset hyveet ja paheet (kaupallisuus tosin lähinnä paistaa tuossa populaarimusiikissa).

Ja minun valistunut mielipiteeni on, että maailmasta löytyy kyllä paljon minun makuuni täysin kamalalta kuulostavaa kansanmusiikkia.
tallennettu

"Viimeisenä hyvänä ympäristötekonani teen sen, etten tee itseäni kuolemattomaksi." (Esko Valtaoja)
Überwarrior
YaBB God

Profiili
« Vastaus #18 : 06 Huhti , 2006, 16:29:14 »

Hmmm... kyllä mä sanoisin, että iso osa populaarimusiikistakin on omalla tavallaan kansanmusiikkia ja jakaa samankaltaiset hyveet ja paheet (kaupallisuus tosin lähinnä paistaa tuossa populaarimusiikissa).

Ja minun valistunut mielipiteeni on, että maailmasta löytyy kyllä paljon minun makuuni täysin kamalalta kuulostavaa kansanmusiikkia.

Populaarimusiikki toki sisältää paljon enemmän ulkomusiikillisia latauksia kuin kansanmusiikki. Nykypäivänä tilanne on vaan valitettavasti jo auttamattoman sekava kun populaarimusiikki on syrjäyttänyt kansanmusiikin lähes kokonaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ne olisivat sama asia: molemmille on omat määritelmänsä. Mutta ne määritelmätkin muuttuvat ajan myötä: 30 vuotta vanhassa musiikkitietosanakirjassakin on jo vanhaa tietoa. En kuitenkaan ole Markuksen kanssa samaa mieltä siitä että iso osa populaarimusiikista olisi kansanmusiikkia.

Minunkin valistunut mielipiteeni kuitenkin on että maailmasta löytyy paljon kamalalta kuulostavaa kansanmusiikkia. Kuten myös populaari- ja taidemusiikkia. On kuitenkin aika tökeröä dumata koko kansanmusiikin valtava maailma sillä että on kuullut jotain yhdenlaista kansanmusiikkia; siinä kun on niin uskomattomia eroja "nationalistisessa" ja maantieteellisessä mielessä. Tuollainen dumaus on verrattavissa tähän iänikuiseen "ooppera on paskaa niin koko taidemusiikkikin on" hokemaan. Tai "Blink 182 on paskaa niin koko punk on (varmaan) myös".

Mutta aikaisempaan kehotukseeni Markukselle ottaa selvää etelä-amerikkalaisesta kansanmusasta: sieltä, kuten myös afrikasta löytyy jotain mielen räjäyttäviä juttuja. Siis ihan eri meinikin kun meikäläinen ***** pohjoinen meininki. Täällä pohjoisessakin kyllä osataan, kuunnelkaas täältä tuo Hannu Sahan biisi: http://www.saunalahti.fi/mpkoivum/kuvia/
tallennettu
EchtLeder
Äänisen ylläpito
YaBB God

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 07 Huhti , 2006, 01:54:59 »

"Jussi ja maltalainen panhuilu (itse rakennettu)"
tallennettu

Born Toulouse.
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!