Joululahjaksi saadut leffaliput menee tällä viikolla vanhoiks ja on sen takia pitänyt käydä kerran jos toisenkin leffassa.
Kävin itsekseni katsomassa pätkän nimeltä Mies joka ei ollut siellä. Se kertoo yhdestä parturijäbästä ja ongelmista joihin se joutuu. Se ei oo paperilla mitenkään kauheen erikoisen kuulonen, mutta mä tykkäsin siitä kyllä kovasti. Päällimmäisenä jäi mieleen se, että se on mustavalkoinen ja ihan SAIRAAN hienosti kuvattu. Melkein mistä kohtaa elokuvaa tahansa voisi ottaa stillin ja se näyttäis hyvältä valokuvalta. Ehkä se johtuu tosta valokuvausharrastuksesta et mä kiinnitän aika paljon huomiota leffoissakin siihen miltä ne kuvat näyttää. Sen lisäks siinä on semmonen tosi eheä ja vahva tunnelma. Elokuva ei jännittänyt, naurattanut (juurikaan) eikä itkettänyt mua, mutta hyvältä se tuntui sitä tiirailla.
Seuraavaksi tän viikon leffaputkessa oli Panic Room ja täytyy heti kärkeen ilmoittaa etten innostunut siitä juuri ollenkaan. Tarina on mun mielestä aika tylsä, ei mitään kummempia juonenkäänteitä tai varsinaisia kohokohtia. Pätkää oli mainostettu jonain hieman trillerimäisenä, mutten jännittänyt kunnolla missään vaiheessa, tapahtumat oli aika ennalta-arvattavia. Olihan siinä jotain hauskoja kuvausjippoja, kamera lenteli seinien, lattioiden ja avaimen reikien läpi, muttei sekään sävähdytä enään samalla tavalla kuin ensimmäisillä kerroilla. Pettymys siis oli se leffa.
Mutta äsken kävin katsomassa Ice Agen ja se oli ihan toista maata. Vaikkei se ikävä kyllä mennytkään englanninkielisenä oli äänet ihan mukavasti kuunneltavia. Mä en oo pitkään aikaan katsonut mitään animaatiota, mutta toi ainakin palautti niiden ilot mun mieleen. Ice Age oli hauskasti ja taitavasti animoitu, hahmot oli tosi eläviä ja tarinakin oli kaikessa koruttomuudessaan ja klassisuudessaan ihan mukiin menevä. Mä en oo (harmi kyllä) nähnyt Shrekiä, mutta olen kuullut, että siinä oli huumoria myös aikuisemmalle väelle. Sama oli tilanne myös tässä filmissä. Sekaan on ujutettu aika hauskoja pikku juttuja. Et siis suosttelen kaikille, jotka haluu mennä katsomaan jotain tollasta hyväntuulista helppoa ja hauskaa elokuvaa

!!
Mä en oikein tiedä mistä tääkin viesti sai alkunsa, mut yht'äkkiä tuli vaan semmonen pakottava tarve kirjottaa... ollut vaan niin hauskaa käydä pitkästä aikaa MONTA kertaa leffassa.