Jutustelua
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20 Touko , 2012, 08:14:34

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
3265 viestiä 879 aihetta kirjoittanut 47 jäsentä
Uusin jäsen: kmjhou
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy
+  Jutustelua
|-+  Juttualueet
| |-+  Musiikki, Elokuvat etc... (Valvojat: kalela, kluster)
| | |-+  Ice Age, Mies joka ei ollut siellä ja Panic Room
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ice Age, Mies joka ei ollut siellä ja Panic Room  (Luettu 407 kertaa)
kalela
Administrator
YaBB God

Profiili WWW
« : 26 Huhti , 2002, 18:51:38 »

Joululahjaksi saadut leffaliput menee tällä viikolla vanhoiks ja on sen takia pitänyt käydä kerran jos toisenkin leffassa.
Kävin itsekseni katsomassa pätkän nimeltä Mies joka ei ollut siellä. Se kertoo yhdestä parturijäbästä ja ongelmista joihin se joutuu. Se ei oo paperilla mitenkään kauheen erikoisen kuulonen, mutta mä tykkäsin siitä kyllä kovasti. Päällimmäisenä jäi mieleen se, että se on mustavalkoinen ja ihan SAIRAAN hienosti kuvattu. Melkein mistä kohtaa elokuvaa tahansa voisi ottaa stillin ja se näyttäis hyvältä valokuvalta. Ehkä se johtuu tosta valokuvausharrastuksesta et mä kiinnitän aika paljon huomiota leffoissakin siihen miltä ne kuvat näyttää. Sen lisäks siinä on semmonen tosi eheä ja vahva tunnelma. Elokuva ei jännittänyt, naurattanut (juurikaan) eikä itkettänyt mua, mutta hyvältä se tuntui sitä tiirailla.
Seuraavaksi tän viikon leffaputkessa oli Panic Room ja täytyy heti kärkeen ilmoittaa etten innostunut siitä juuri ollenkaan. Tarina on mun mielestä aika tylsä, ei mitään kummempia juonenkäänteitä tai varsinaisia kohokohtia. Pätkää oli mainostettu jonain hieman trillerimäisenä, mutten jännittänyt kunnolla missään vaiheessa, tapahtumat oli aika ennalta-arvattavia. Olihan siinä jotain hauskoja kuvausjippoja, kamera lenteli seinien, lattioiden ja avaimen reikien läpi, muttei sekään sävähdytä enään samalla tavalla kuin ensimmäisillä kerroilla. Pettymys siis oli se leffa.
Mutta äsken kävin katsomassa Ice Agen ja se oli ihan toista maata. Vaikkei se ikävä kyllä mennytkään englanninkielisenä oli äänet ihan mukavasti kuunneltavia. Mä en oo pitkään aikaan katsonut mitään animaatiota, mutta toi ainakin palautti niiden ilot mun mieleen. Ice Age oli hauskasti ja taitavasti animoitu, hahmot oli tosi eläviä ja tarinakin oli kaikessa koruttomuudessaan ja klassisuudessaan ihan mukiin menevä. Mä en oo (harmi kyllä) nähnyt Shrekiä, mutta olen kuullut, että siinä oli huumoria myös aikuisemmalle väelle. Sama oli tilanne myös tässä filmissä. Sekaan on ujutettu aika hauskoja pikku juttuja. Et siis suosttelen kaikille, jotka haluu mennä katsomaan jotain tollasta hyväntuulista helppoa ja hauskaa elokuvaa  Grin !!
Mä en oikein tiedä mistä tääkin viesti sai alkunsa, mut yht'äkkiä tuli vaan semmonen pakottava tarve kirjottaa... ollut vaan niin hauskaa käydä pitkästä aikaa MONTA kertaa leffassa.
« Viimeksi muokattu: 01 Tammi , 1970, 02:00:04 kirjoittanut -1 » tallennettu

"Viimeisenä hyvänä ympäristötekonani teen sen, etten tee itseäni kuolemattomaksi." (Esko Valtaoja)
Thounii
YaBB God

Profiili
« Vastaus #1 : 21 Tammi , 2003, 17:16:09 »

Me kateltiin kans Mies joka ei ollut siellä. Siitä näyttäs jo melkein kuukausi olevan vierähtäny.
Se oli ihan selkeesti leffa mihin ois pitäny keskittyä vähän enemmän. Poika ja Tintti oli ihan hyvin beesissä mut mä, Jorma ja Jukka tultiin suoraan Timolle kattomasta kolmen tunnin Sormusten Herraa, ja arvaahan sen, että oli vähän herpaantunu fiilis. Ja sit oli vielä se yhdyssanaleikki...

Itse leffaa en nyt sit lähe hirveesti kommentoimaan kun en mitään muista, tulipahan vaan tämmönen tarina mieleen. Ja me kyl kirmattiin komeesti iso osa kotimatkaa Kahdesta tornista innostuneina -20 pakkasessa. JAhdattin örkkejä mutta törmättiin vaan satunnaisiin kirkuviin Nazguleihin.

Mitä muuten tykkäsitte Sormari 2:sta? Paha mennä sanomaan oliko parempi ku ykkönen. Aika loistava oli tääkin mutta loppupuolella oli pari (muistaakseni Jacksonin kehittämää) hölmön tuntusta juonenkäännettä, jotka tökki. Ykkösessä taas alku oli ehkä iiihan pikkuriikkisen tylsä joten aika tasoissa ollaan. Vaik onhan noi luonteeltaan ihan erilaisia pätkiä, kun ne on samaa tarinaa. Toinen alku- ja toinen keskiosa.
Oikeestaan ei varmaan kannata ees arvostella leffoja erikseen, vaan kokonaisuutena sitten kun kolonenki on nähty. Ja kainkenmaailman pidennetyt versiot myös kahesta vikasta...  
« Viimeksi muokattu: 01 Tammi , 1970, 02:00:01 kirjoittanut -1 » tallennettu

Oh-no! Not the steel chair!
Thounii
YaBB God

Profiili
« Vastaus #2 : 01 Maalis, 2004, 10:19:19 »

Palataas vielä noihin muihinkin leffoihin....

Panic room on mun mielestä niitä harvoja leffoja, jotka onnistuu pitämään otteessaan pelkän tunnelman ja jännityksensä avulla, vaikka tapahtumat ei juurikaan siirry yhestä paikasta toiseen. Meitsillä ainaki hikoili näpit ihan tuntuvasti koko leffan ajan. Loistavasti ohjattu ja näytelty pätkä, vähän samaa meinikiä kun Phone bootissa (sekin loistava pläjäys!). Tollasta lisää mulle!

Ice agesta oon aika lailla samaa mieltä Massen kanssa. Mua vaan ihmetyttää että minkä takia animaatioleffoihin ei keksitä vähemmän kliseisiä ja mielikuvituksettomia juonia, vaan kaikki menee perinteisen disney-satu-kaavan mukaan, Monsterit OY:tä lukuunottamatta..
.
Mun mielestä parhaat animaatiot toistaseks:
1.Shrek
2.Monsterit OY
3.Ice age
4.Nemo

Joku varmaan pääs unohtumaan...
tallennettu

Oh-no! Not the steel chair!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!