Niinhän oisinkin voinut kirjottaa suoraa sähköpostii Tonille mutku ei se oikeen skulaa multa. Ja sitäpaitsi Eikku innostuu ja sit tästä tulee maailman suosituin postboardi.
Mut siis se rumpusetti on sellanen Millennium-merkkinen, elikä menee samaan kastiin Newsoundien kanssa joka on toinen halpismerkki ja jollaset ne mun (ja Kaiden) rummut on (jostain 80-luvulta ilmeisesti). Nää Millenniumit (olen siis niitä soittanu) on kyllä aika kovat ainakin alottelijalle. Itse en sellaisia enää ostaisi, koska kyllähän niistä lähtevää ääntä ei enää nauhotuksissa kamalasti arvostaisi.
Mutta niis Laten rummuissa on siis kaks pikkutomia, isotomppa ja normaalit basari+snare. Väri on sellanen aika hieno mattamusta ja Late on niihin tietenkin vaihtanu merkkikalvot.
Ongelma on ehkä se, että Late on myöski ostanu jollain noin 2000 eurolla Zildjianin lautasia ja ständejä joita se ei tietenkään myy koska käyttää niitä sitten seuraavassa rumpusetissään. Niiden Millenniumien mukana tuli jotkut nimettömät haitsu+crash+ride joiden kohtalosta en tiedä. Toisaalta sieltä Saksasta (
www.thomann.de tai joku simmottis) saa esim. Paisteen 802-sarjan starter-kitin jossa on 14" haitsut, 16" crash ja 20" ride. Halvalla, ja ne on hyvät. Varsinkin se ride on aika rok, minullakin on sellainen. Paiste myy myös vielä halvempia sarjoja, muttei niistä kannata välittää koska ne on aika paskoja. Ja jos Saksasta tilaa mitä vaan, se on niin paljon halvempaa, että joskus jos haluaa rummuista eroon saa niistä melkein rahat takasin. Sielt saa myös helvetin halpoja ja tanakoita puomiständejä ynnä muita mitä itsekin olen sieltä hankkinut. Esimerkkinä nyt vaikkapa Pearl Exportit maksaa siellä jotain 800 egee ja suomessa ainakin 1200. Ja ne tuo sen setin postin kautta vaikka kotiovelle eikä ne postimaksut oo todellakaan kamalan huimia. Kantsii vertailla hintoja.
Ilmeisesti porukka Suomessa on hogannu ton nettikaupan muutenki, koska nyt näitä Millenniumeja saa täältäkin käytettynä vaikkei niitä tietääkseni myydä Suomen kaupoissa. Hinnat on varmaan jotain 400e koska se on se hintataso. Rahat takasin-meininkiä.
Muista sit ettei niitä rumpuja kannata ihan kerrostalossa soitella. Ja sit ku rupeet kunnol treenaamaan, sul on vain yksi tavote: Queens of the stone agen Song for the dead.